2010-05-08
 13:30:13

Två roliga dagar

Älskade ridlektionen fast jag inte fick Svea ♥
Jag börjar självklart med Torsdagen.
Elin och jag skulle åka buss till Nye denna gång.
Allt gick bra fast vi satt och pratade om när vi skulle trycka på stopp
men det var någon annan som gjorde det, tack och lov :D
Josse var lite bekymmrad eftersom en katt, Jackson var skadad.
Elin och jag tog in hästarna så länge.
Det gick bra så vi ryktade och det, sen när utrustningen var på var det dags att rida :)
Vi red en lång runda med en ganska sprakig Mango och en pigg Kalle.
Allt gick bra och sen hjälpte vi till i stallet och var med hästarna ihagen.
Kommer ihåg en kul sak.
Mango fick ryck och galopperade sparkande upp mot grinden.
Elin och jag galopperar sakta uppåt när Elin ropar på mig:
- Alle! Akta diiig!
Jag vänder mig om och ser Atlas och Kalle galoppera upp mot oss.
Då skriker jag:
- SPRIING!
Vi rusar under staketet, hahaha xD
Nu tar vi fredagen med :D
Vi hade Josefin idag och jag fick välja mellan Viktor och Leo..
Även om Julia protesterade så tog jag Viktor.
Lektion var kul men höjdpunkten var väl när vi hade jockeyläder och galopperade runt.
Perfekt för mig som ska bli Jockey :D
Elin sov över sen, hahahaha :)
Hon är faktiskt fortfarande här :P

Puss ♥



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: